2020 UGR Social Council Awards

Social Council Award of UGR to departments, university institutes, research groups and Units of excellence of the University of Granada that are distingished especially by their work of knowledge transfer or activities in this matter carried out with companies or institutions:

• FQM-368 (BioNanoMet) research group, led by Prof. Domínguez Vera.

The BioNanoMet (FQM368) group focuses its research in the synthesis of nanoparticles, biomaterials, study of proteins and the use of probiotic bacteria for the development of creams, antibiotic-free antibacterial dressings, as wel as multifunctional biomimetic nanomaterials.

Premio del Consejo Social a departamentos, institutos universitarios, grupos de Investigación y unidades de excelencia de la Universidad de Granada que se distingan especialmente por su labor de transferencia de conocimiento o actividades en esta materia realizadas con empresas o instituciones:

• Grupo de investigación FQM-368 (BioNanoMet), dirigido por el Dr. Domínguez Vera

El grupo BioNanoMet FQM368 desarrolla investigación en la síntesis de nanopartículas, desarrollo de biomateriales, estudio de proteínas y uso de bacterias probióticas para el desarrollo de cremas, apósitos antibacterianos libres de antibióticos, así como el desarrollo de nanomateriales biomiméticos multifuncionales.