Sánchez, M. y López, J. (under review). Presente y futuro de la sociología de la vejez en España. Conclusiones de un estudio Delphi [Present and future of the Sociology of Old Age in Spain. Conclusions from a Delphi Study]. Revista Internacional de Sociología.
Sánchez, M., Kaplan, M., & Bradley, L. (2015). Usando la tecnología para conectar las generaciones: consideraciones sobre forma y función [Using Technology to Connect Generations: Some Considerations of Form and Function], Comunicar. Media Education Journal, 45. doi:10.3916/C45-2015-10
López, J., Díaz, P., & Sánchez, M. (2014). El rechazo de las mujeres mayores viudas a volverse a emparejar: cuestión de género y cambio social [Older widows refusal to repartnering. Gender and social change question]. Política y Sociedad,  51, 507-532. doi: http://dx.doi.org/10.5209/rev_POSO.2014.v51.n2.44936
Campillo, M, Sáez, J., & Sánchez, M. (2014). Situational ethics and the professionalization of social education. Ethics and Education. doi: http://dx.doi.org/10.1080/17449642.2014.890321
Sánchez, M., & Kaplan, M. (2014). Intergenerational learning in higher education: Making the case for multi-generational classrooms. Educational Gerontology, 40(7), 473-485. doi: 10.1080/03601277.2013.844039
Sánchez, M., Díaz, P., Sáez, J., & Pinazo, S. (2014). The professional profile of intergenerational program managers: general and specific characteristics. Educational Gerontology, 40(6), 4727-441. doi: 10.1080/03601277.2013.844037
Sánchez, M., & Hatton-Yeo, A. (Eds.). (2012). Active ageing and intergenerational solidarity in Europe. Celebrating the European Year 2012. Journal of Intergenerational Relationships: Programs, Policy, and Research, 10(3).
Sánchez, M., & Hatton-Yeo, A. (2012). Active ageing and intergenerational solidarity in Europe. A conceptual reappraisal from a critical perspective. Journal of Intergenerational Relationships: Programs, Policy, and Research, 10(3), 276-293. doi: 10.1080/15350770.2012.699819
Sánchez, M., García, J.M, Díaz, P., & Duaigües, M. (2011). Much more than accommodation in exchange for company: Dimensions of solidarity in an intergenerational home share program in Spain. Journal of Intergenerational Relationships: Programs, Policy, and Research, 9(4), 374-388. doi: 10.1080/15350770.2011.619410
Pinazo, S., Sánchez, M., Sáez, J., Díaz, P., & López, J. (2009). La mejora de la convivencia escolar desde la intergeneracionalidad. La mentorización como recurso [Improving relationships in school through intergenerationlity. Mentoring as resource]. Informació Psicológica, 95, 27-45.
Sáez, J., Pinazo, S., & Sánchez, M. (2008). La construcción de los conceptos y su uso en las políticas sociales orientadas a la vejez: la noción de exclusión y vulnerabilidad en el marco del envejecimiento [Concept building and concept use in social policies on old age. Exclusion and vulnerability in the framework of aging]. Revista del Ministerio de Trabajo e Inmigración, 75, 75-94.
Sánchez, M. (2007). Spain’s Intergenerational Awakening: New Initiatives to Promote Intergenerational Solidarity. Journal of Intergenerational Relationships, 5(2), 113-118.
Sáez, J., & Sánchez, M. (2006). Trust and professionalism in social professions. The case of Social Education. Current Sociology, 54(4), 596-606.
Sánchez, M. (2006). Challenges to Intergenerational Studies. Perspectives from Western Europe. Journal of Intergenerational Relationships, 4(2), 107-109.
Sáez, J., & Sánchez, M. (2006). Professionalization of Social Education in the Welfare Mix. Highlights from the Spanish experience. Knowledge, Work & Society, 3(2), 81-99
Sánchez, M., Tallada, C., & Sánchez, E. (2003). Is There More Intergenerational Cooperation of Conflict in Spain? Journal of Intergenerational Relationships, 1(2), 107-109.
Sánchez, M. (2002). Haciendo avanzar la Gerontagogía. Aprendiendo de la experiencia canadiense [Moving gerontagogy forward. Learning from the Canadian experience]. Revista Interuniversitaria de Pedagogía Social, 6-7, 243-262.
Lemieux, A., & Sánchez, M. (2000). Gerontagogy beyond Words: A Reality. Educational Gerontology: An International Journal, 26, 475-498.
Guirao, M., & Sánchez, M. (1999). Sobre los mayores universitarios [About university older adults]. Revista Interuniversitaria de Pedagogía Social, 3, 191-199.
Sánchez, M., Bastida, E., & Cabrera, C. (1999). La investigación sociológica de los mayores por los mayores. Análisis reflexivo de la vejez y envejecimiento productivo [Sociological research of older people by older people. Reflexive analysis of old age and productive aging]. Revista del Ministerio de Trabajo y Asuntos Sociales, 20, 85-99.
Sánchez, M. (1998). Los programas universitarios para mayores en España: reflexiones para el futuro [University programs for older people in Spain. Thinking about the future]. Revista del Ministerio de Trabajo y Asuntos Sociales, 10, 99-112.
Sánchez, M. (1996). Opinión pública y legitimidad democrática en el sistema político de la Unión Europea [Public opinion and democratic legitimacy in the European Union’s political system]. Revista Internacional de Sociología, 15, 37-57.
Sánchez, M., & Ordóñez, M.J. (1997). La educación en la sociedad multicultural [Education in a multicultural society]. Papers, 53, 139-148.