Fernández-Herrería, A. y Martínez-Rodríguez, M. (2016). “Deconstructing the neoliberal “Entrepreneurial Self”: A critical perspective derived from a global “biophilic consciousness’”, Policy Futures in Education, 2016, Vol. 14(3), pp. 314-326. DOI: 10.1177/1478210316631709.
Martínez-Rodríguez, M. y Fernández-Herrería, A. (2017). “Is There Life Beyond Neoliberalism? Critical Socio-educational Alternatives for Civic Construction”. Globalisation, Societies and Education, 15, 2, 135-146. Doi: 10.1080/14767724.2016.1195726
Fernández-Herrería, A y Martínez-Rodríguez, M. (2019). “The Earth Charter as a New Worldview in a Post-Neoliberal World: Chaos Theory and Morphic Fields as Explanatory Contexts”. En World Futures, 75:8, 591-608. DOI: 10.1080/02604027.2019.1634417
Fernández-Herrería, A. and Martínez-Rodríguez, F. M. (2020). Planetary Ethics Beyond Neoliberalism: the Earth Charter’s ‘Community of Life’, in Hosseini, H., Goodman, J., Motta, S. and Gills, B. (Eds.). The Routledge Handbook of Transformative Global Studies. Routledge, London and New York, p. 273-286.
Ritacco-Real, M., Garrote-Rojas, D., Jiménez-Ríos, F.J. y Rodríguez-Martínez, F.M. (2022). Analysis of the Educational Administration of the Public Educational Centers of Andalusia (Spain): The Role of the Manager in the Face of New Social Challenges. Education Sciences, 12, 422-441. https://doi.org/10.3390/educsci12060422
Martínez-Rodríguez, F. M. and Ritacco, M. (2022). Confronting The Logic of The New Public Management’S Economic Incentive in Education: The case of Andalusia (SPAIN). Leadership and Policy in Schools, 21(2), 185-205. https://doi.org/10.1080/15700763.2020.1757724
Molina-Pérez, J. y Luengo, J. (2022). Identidad docente en entornos de neoliberalización educativa. En J.M. Romero, M. Ramos, C. Rodríguez y G. Gómez (Eds.), Realidades educativas a través de la investigación y la innovación (pp. 105-115). Octaedro.
Molina-Pérez, J. y Luengo, J. (2021). Profesionales híbridos: nuevas configuraciones del profesionalismo docente en el contexto político neoliberal. Foro de Educación, 19(1), 223-247. http://dx.doi.org/10.14516/fde.762
Molina-Pérez, J. y Pulido-Montes, C. (2021). COVID-19 y Digitalización “Improvisada” en Educación Secundaria: Tensiones Emocionales e Identidad Profesional Cuestionada. Revista Internacional De Educación Para La Justicia Social, 10(1). https://revistas.uam.es/riejs/article/view/14025
Molina-Pérez, J., y Luengo, J. (2020). Reconstrucciones “resilientes” de la identidad profesional del profesorado: Endoprivatización y cultura performativa en Andalucía (España). REICE. Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, 18(2), 57-75. https://doi.org/10.15366/reice2020.18.2.003
Luengo, J. y Molina-Pérez, J. (2018). (Re)-contextualización del modelo de cuasi-mercado en Andalucía. Dirección escolar y familias compitiendo y seleccionando. Profesorado. Revista de Currículum y Formación de Profesorado, 22(2), 225-243. 10.30827/profesorado.v22i2.7723
Ritacco Real, M. (2015).Impacto de la evaluación externa en los centros educativos públicos de la provincia de Granada (Andalucía). La perspectiva de los actores educativos. REICE. Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación. 12 - 5, pp. 5 - 25. ISSN: 1696-4713.