Publicaciones

  • Fernández-Herrería, A. y Martínez-Rodríguez, M. (2016). “Deconstructing the neoliberal “Entrepreneurial Self”: A critical perspective derived from a global “biophilic consciousness’”, Policy Futures in Education, 2016, Vol. 14(3), pp. 314-326. DOI: 10.1177/1478210316631709.
  • Martínez-Rodríguez, M. y Fernández-Herrería, A. (2017).  “Is There Life Beyond Neoliberalism? Critical Socio-educational Alternatives for Civic Construction”. Globalisation, Societies and Education, 15, 2, 135-146. Doi: 10.1080/14767724.2016.1195726
  • Fernández-Herrería, A y Martínez-Rodríguez, M. (2019). “The Earth Charter as a New Worldview in a Post-Neoliberal World: Chaos Theory and Morphic Fields as Explanatory Contexts”. En World Futures, 75:8, 591-608. DOI: 10.1080/02604027.2019.1634417
  • Fernández-Herrería, A. and Martínez-Rodríguez, F. M. (2020). Planetary Ethics Beyond Neoliberalism: the Earth Charter’s ‘Community of Life’, in Hosseini, H., Goodman, J., Motta, S. and Gills, B. (Eds.). The Routledge Handbook of Transformative Global Studies. Routledge, London and New York, p. 273-286.
  • Ritacco-Real, M., Garrote-Rojas, D., Jiménez-Ríos, F.J. y Rodríguez-Martínez, F.M. (2022). Analysis of the Educational Administration of the Public Educational Centers of Andalusia (Spain): The Role of the Manager in the Face of New Social Challenges. Education Sciences, 12, 422-441.  https://doi.org/10.3390/educsci12060422
  • Martínez-Rodríguez, F. M. and Ritacco, M. (2022). Confronting The Logic of The New Public Management’S Economic Incentive in Education: The case of Andalusia (SPAIN). Leadership and Policy in Schools, 21(2), 185-205. https://doi.org/10.1080/15700763.2020.1757724
  • Molina-Pérez, J. y Luengo, J. (2022). Identidad docente en entornos de neoliberalización educativa. En J.M. Romero, M. Ramos, C. Rodríguez y G. Gómez (Eds.), Realidades educativas a través de la investigación y la innovación (pp. 105-115). Octaedro.
  • Molina-Pérez, J. y Luengo, J. (2021). Profesionales híbridos: nuevas configuraciones del profesionalismo docente en el contexto político neoliberal. Foro de Educación, 19(1), 223-247. http://dx.doi.org/10.14516/fde.762
  • Molina-Pérez, J. y Pulido-Montes, C. (2021). COVID-19 y Digitalización “Improvisada” en Educación Secundaria: Tensiones Emocionales e Identidad Profesional Cuestionada. Revista Internacional De Educación Para La Justicia Social10(1). https://revistas.uam.es/riejs/article/view/14025
  • Molina-Pérez, J., y Luengo, J. (2020). Reconstrucciones “resilientes” de la identidad profesional del profesorado: Endoprivatización y cultura performativa en Andalucía (España). REICE. Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, 18(2), 57-75. https://doi.org/10.15366/reice2020.18.2.003
  • Luengo, J. y Molina-Pérez, J. (2019). Construyendo la resistencia profesional en un espacio educativo neoliberalizado. Revista Educatio Siglo XXI, 37(1), 91-112. https://revistas.um.es/educatio/article/view/363401/258801
  • Luengo, J. y Molina-Pérez, J. (2018). (Re)-contextualización del modelo de cuasi-mercado en Andalucía. Dirección escolar y familias compitiendo y seleccionando. Profesorado. Revista de Currículum y Formación de Profesorado, 22(2), 225-243. 10.30827/profesorado.v22i2.7723  
  • Ritacco Real, M. (2015). Impacto de la evaluación externa en los centros educativos públicos de la provincia de Granada (Andalucía). La perspectiva de los actores educativos. REICE. Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación. 12 - 5, pp. 5 - 25. ISSN: 1696-4713.