PUBLICACIONES
Music education instructors’ perceptions about pre-service music teacher education in Spain
Aróstegui, J. L. y Fernández-Jiménez, A. (2024). Music education instructors’ perceptions about pre-service music teacher education in Spain. International Journal of Music Education, 42(4), 568-583.
The Sage Handbook of School Music Education
Aróstegui, J. L., Christophersen, C., Nichols, J., y Matsunobu, K. (Ed.) (2024). The Sage Handbook of School Music Education. Sage. El Manual aborda la profunda
Educación Musical y Proyectos Multidisciplinares
Aróstegui, J. L. (2024). Educación musical y proyectos interdisciplinares. Eufonía. Didáctica de la Música, 100, 68. Pequeña reseña sobre proyectos multidiscilplinares y educación musical. El
The STEAM approach
Perales, F. J. y Aróstegui, J. L. (2024). The STEAM approach: Implementation and educational, social and economic consequences. Arts Education Policy Review, 125(2), 59-67. doi:
Economic rationale shaping music teacher education
Zamorano-Valenzuela, F. J., Aróstegui, J. L. y González-Martín, C. (2024). Economic rationale shaping music teacher education: the case of Spain. British Journal of Music Education,
Cómo llegué a ser profesor de Música y qué necesito para seguir siéndolo
Casanova, Ó., Aróstegui, J. L. y Guerrero, J. L. (2024). Cómo llegué a ser profesor de Música y qué necesito para seguir siéndolo: seis historias
La fase de prácticas del Máster en Profesorado de Música en la Universidad de Granada
Aróstegui, J. L. y Olivares, M. C. (2024). La fase de prácticas del Máster en Profesorado de Música en la Universidad de Granada: un estudio
Music Teacher Education for the Future
Christophersen, C., Aróstegui,J. L., Holdhus, K., Kenny, A., Knudsen, J. S., Lindgren, M., Väkevä, L., and Viig, T. G. (2023). Music teacher education for the
A New Education for a New Era
Aróstegui, J. L. (2022). A new education for a new era: Transdisciplinarity, transversal competences and an eclectic approach to evaluation. En D. Ortega-Sánchez (Ed.), Controversial
Dualidades y contradicciones en los planes de estudios de formación del profesorado de Música
Zamorano, F., Aróstegui, J. L. y González Martín, C. (2022). Dualidades y contradicciones en los planes de estudios de formación del profesorado de Música. De
¿Puede ser STEAM un revulsivo para la enseñanza de las artes?
Aróstegui, J. L. y Perales, F. J. (2022). ¿Puede ser STEAM un revulsivo para la enseñanza de las artes? Eufonía. Didáctica de la Música, 91,
Escuelas Musicales
Aróstegui, J. L., Rusinek, G. y Fernández-Jiménez, A. (Ed.) (2021). Escuelas musicales. Buenas prácticas docentes en centros de Primaria y Secundaria que educan a través
Generalist or specialist music teachers? Lessons from two continents
Aróstegui, J. L. & Kyakuwa, J. (2021). Generalist or specialist music teachers? Lessons from two continents. Arts Education Policy Review, 122(1), 19-31. doi: 10.1080/10632913.2020.1746715. En
Impulsando el pensamiento creativo en las aulas: la improvisación musical.
Navarro, L. y Aróstegui, J. L. (2020). Impulsando el pensamiento creativo en las aulas: la improvisación musical. En A. Murillo, J. Tejada, M. E. Riaño,
Implications of Neoliberalism and Knowledge Economy for Music Education
Aróstegui, J. L. ( 2020). Implications of neoliberalism and knowledge economy for music education. Music Education Research, 22(1), 42-53. doi: 10.1080/14613808.2019.1703923 En este trabajo se
Evaluation, educational policy reforms, and their implications for arts education
Aróstegui, J. L. (2019). Evaluation, educational policy reforms, and their implications for arts education. Arts Education Policy Review, 120(3), 121-125. DOI: 10.1080/10632913.2018.1532368 Este artículo es
Looking to the future with optimism: An interview with Glenn Nierman on the occasion of the recent end of his appointment as NAfME president
Aróstegui, J. L. (2018). Looking to the future with optimism: An interview with Glenn Nierman on the occasion of the recent end of his appointment
Politiche educative di riforma: l’educazione musicale e la formazione degli insegnanti di musica per la società e l’economia della conoscenza
Aróstegui, J. L. (2018). Politiche educative di riforma: l’educazione musicale e la formazione degli insegnanti di musica per la società e l’economia della conoscenza. En
Music
Aróstegui, J. L. (2018). Music. En Bornstein, M. H. (Ed.), The SAGE Encyclopedia of Lifespan Human Development. Thousand Oaks: SAGE. Entrada en esta enciclopeda sobre
Neoliberalismo, Economía del Conocimiento y Educación Musical.
Aróstegui, J. L. (2017). Neoliberalismo, Economía del Conocimiento y Educación Musical. Revista Electrónica Complutense de Investigación en Educación Musical, 14, 11-27. En este artículo se
A Cross-Cultural Comparison of Music Education Experiences and Ambitions in Two Spanish and English Primary Schools
Hardcastle, E., Pitts, S. E. y Aróstegui, J. L. (2017). A cross-cultural comparison of music education experiences and ambitions in two Spanish and English primary