Conferencia de Juana Liceras en la Facultad de Filosofía y Letras // Conference given by Juana Liceras in the Faculty of Philosophy and Letters

El pasado martes 24 de septiembre tuvo lugar la conferencia “Lo que no sabemos que sabemos sobre el español como lengua materna: un enfoque (psico)lingüístico” impartida por Juana Muñoz Liceras, catedrática de la Universidad de Ottawa, dentro del ciclo propio de la Facultad de Filosofía y Letras “FyL INVESTIGA.”

Juana es investigadora de reconocido prestigio internacional en el ámbito de la adquisición y el bilingüismo. Es catedrática en la Universidad de Ottawa (Canadá), asesora de investigación en la Universidad Nebrija (Madrid) y Directora de la Cátedra Global Nebrija-Santander del Español como Lengua de Migrantes y Refugiados.

Last Tuesday, September 24th Juana Muñoz Liceras gave a talk titled “What we don’t know that we know about Spanish as a mother tongue: a (psycho)linguistic approach” as part of the Faculty of Philosophy and Letters’ talk series “FyL INVESTIGA.”

Juana is an internationally recognized researcher in the field of acquisition and bilingualism. She is a professor at the University of Ottawa (Canada), research advisor at Nebrija University (Madrid) and Director of the Nebrija-Santander Global Chair of Spanish as the Language of Migrants and Refugees.

Más información sobre Juana // More information about Juana: